Verzenden & Retourneren

Verzenden

Wat zijn de verzendkosten?

Je betaalt voor het verzenden van jouw Zandlaken(s) €2,95 in Nederland en €3,95 in België. Bij bestellingen boven de €60,- verzenden wij zelfs gratis in Nederland en België!

Wanneer kan ik mijn Zandlaken(s) verwachten?

Wij doen er samen met onze fulfilmentdienst alles aan om je bestelling zo snel mogelijk bij je te bezorgen. Bestellingen leveren wij 99% van de tijd binnen een dag. Moet jouw bestelling naar een adres in Nederland? Dan geldt: voor 23.30 besteld, morgen in huis. Moet jouw bestelling naar een adres in België? Dan geldt: voor 21.00 besteld, morgen in huis.

Hou alsjeblieft wel rekening met mogelijke vertragingen door het coronavirus. Normaal gesproken zou zo'n vertraging hooguit 1-2 dagen moeten bedragen.

Er zijn voor de rest natuurlijk wel wat uitzonderingen. Die hebben we hieronder voor je even opgesomd. Lukt het ons niet om de volgende dag te bezorgen? Dan laten we je dit zeker weten. Zodra je een Zandlaken hebt besteld, kun je jouw bestelling volgen. Vanaf het magazijn tot aan het door jou gekozen bezorgadres.

Waarom duurt het soms iets langer?

• Bestel je iets op zaterdag, dan krijg je het maandag in huis.
• Voor bestellingen uit België geldt: vrijdag voor 21.00 besteld, morgen in huis. PostNL levert namelijk niet op zaterdag in België.
• Als een kleur/maat-combinatie niet op voorraad is, duurt het langer. Dit vermelden wij altijd op de productpagina zelf.
• Bezorgtijden wijken af als je op een Waddeneiland woont. Het kan één à twee dagen langer duren dan gemiddeld. Hieronder vertellen wij je meer over.
• Als we het te druk hebben, passen we onze bezorgtijden aan. Rondom de feestdagen kan dat bijvoorbeeld gebeuren.
• Op officiële feestdagen bezorgen we niet.
• Heel soms is er een storing in ons magazijn. Ook daardoor kan het iets langer duren. 

Bezorging op de Waddeneilanden?

Elke Waddeneiland heeft een eigen bezorgdienst. Eerst zal onze bezorger jouw bestelling overdragen aan de bezorgdienst van het Waddeneiland. Dit gebeurt altijd op die eerstvolgende dag. Pas daarna gaat de lokale bezorgdienst aan de slag met het bezorgen van jouw bestelling. Daardoor duurt het bij elkaar opgeteld zo'n één à twee dagen langer voordat jij jouw Zandlaken(s) ontvangt, vergeleken met de rest van Nederland.

Levertijd in Nederland

Maandag voor 23.30 besteld = dinsdag geleverd

Dinsdag voor 23.30 besteld = woensdag geleverd

Woensdag voor 23.30 besteld = donderdag geleverd

Donderdag voor 23.30 besteld = vrijdag geleverd

Vrijdag voor 23.30 besteld = zaterdag geleverd

Zaterdag voor 23.30 besteld = maandag geleverd

Zondag voor 23.30 besteld = maandag geleverd

Levertijd in België

Maandag voor 21.00 besteld = dinsdag geleverd

Dinsdag voor 21.00 besteld = woensdag geleverd

Woensdag voor 21.00 besteld = donderdag geleverd

Donderdag voor 21.00 besteld = vrijdag geleverd

Vrijdag voor 21.00 besteld = maandag geleverd

Zaterdag voor 21.00 besteld = maandag geleverd

Zondag voor 21.00 besteld = maandag geleverd

Hoe volg ik mijn bestelling?

Als wij jouw bestelling meegeven aan DHL of PostNL, dan krijg je een Track & Trace-code per mail - zo weet je precies wanneer je pakket wordt geleverd. Deze Track & Trace-code ontvang je meestal een het einde van de dag - rond middernacht. Heb je geen mail met Track & Trace-code van ons ontvangen? Check dan even voor de zekerheid de spam-map van jouw e-mail.

Wie komt mijn pakket bezorgen?

De bezorging van jouw bestelling doen wij in samenwerking met fulfilmentdienst QLS, en jouw pakket zal in Nederland worden bezorgd door DHL, en in België door PostNL.

Retourneren

Je hebt wettelijk het recht om jouw bestelling, of een deel daarvan, binnen 14 dagen na ontvangst aan te melden voor retour zonder opgave van reden. Na deze melding heb je nogmaals 14 dagen om het product daadwerkelijk retour te sturen. Maak je gebruik van jouw retourrecht, dan krijg je van ons het gehele aankoopbedrag inclusief verzendkosten, plus de gemaakte retourkosten (als je buiten DHL om retourneert - zie onderaan deze pagina voor meer informatie) binnen 14 dagen na de retourmelding teruggestort op jouw rekening.

Het laken dient in originele staat en in de originele verpakking teruggestuurd te worden. Als je jouw bestelling retourneert via DHL, is dit trouwens extra voordelig. En nemen wij direct de retourkosten op ons. Uiteraard ben je ook vrij om het pakket via een andere pakketbezorger te retourneren. In dat geval betalen we je achteraf de retourkosten terug - zie onderaan deze pagina voor meer informatie.

Ons retouradres is:

Zandlaken - Retour
Pieter Zeemanweg 131
3316GZ Dordrecht

Onze retourvoorwaarden:

• Stuur het ingevulde retourformulier mee met de retourzending. Indien dit formulier niet volledig is ingevuld, kunnen we de retouraanvraag niet, of vertraagd, in behandeling nemen.

• Om in aanmerking te komen voor teruggave van het aankoopbedrag of omruiling moet het teruggestuurde Zandlaken in originele staat en voorzien van labels geretourneerd worden.

• Het product mag geen gebruikssporen bevatten. Wij behouden het recht voor om geretourneerde artikelen te weigeren als het vermoeden bestaat dat de artikelen reeds zijn gebruikt of buiten onze schuld om zijn beschadigd.

• Een retourzending dient te zijn voorzien van Track & Trace-code. De verzender is altijd verantwoordelijk voor de verzending.

Voordelig retourneren via DHL doe je zo:

  1. Download hier ons retourformulier, print 'm, vul 'm volledig in en stop deze in het pakket.
  2. Meld je retour hier aan. Vul je bestelnummer en postcode in en wij nemen de retourkosten op ons (in de DHL Parcelshop ben je hier €6,75 voor kwijt). Print het etiket, plak deze op je pakket en geef het af bij een DHL Parcelshop naar keuze. De dichtstbijzijnde DHL Parcelshops vind je op www.dhlparcelshop.nl
  3. Als je het retourpakket bij een DHL Parcelshop hebt afgegeven, krijg je hier een bewijs van. Bewaar dit bewijs van verzending goed. Mocht het pakket om een of andere reden niet bij ons aankomen, kun je altijd aantonen dat het pakket wél verzonden is.
  4. Je krijgt van ons, na ontvangst en goedkeuring van jouw retourzending, het aankoopbedrag (en de gemaakte retourkosten terug, als je buiten DHL om retourneert (zie ook de dikgedrukte tekst onderaan)) terug.

Status van jouw retour

Op het moment dat we jouw retour ontvangen hebben, ontvang je van ons een e-mail. En zullen wij er voor zorgen dat jij het terug te ontvangen bedrag binnen een week op jouw rekening hebt staan.

Garantie

Wij doen altijd onze uiterste best om de kwaliteit van onze Zandlakens te waarborgen. En omdat we daar dag en nacht mee bezig zijn, durven we ook de volle verantwoordelijkheid te nemen wanneer de kwaliteit onvoldoende is. Als een Zandlaken aan ons geretourneerd is, gaat ons beoordelingsteam ermee aan de slag en hoor je binnen 5 werkdagen of je klacht gegrond is.

Heb je een andere maat of kleur nodig? Of is er een andere reden dat je je bestelling nogmaals wenst te ontvangen? Dan kun je dit op het retourformulier vermelden. Wil je bijvoorbeeld 2 of meer lakens retourneren, en wil je er hier maar 1 voor terug, en het restbedrag terugbetaald krijgen, meld dit dan ook even extra in een bericht aan ons, of op het retourformulier zelf.

Wij vergoeden alleen de retourkosten van €5,25. Kies je ervoor om op jouw eigen manier te retourneren, dan vergoeden wij dus alleen die €5,25.