Veelgestelde vragen

Op elke vraag een antwoord

Algemeen & Contact

Hoe gaan jullie om met de gevolgen van het coronavirus?

Door de gevolgen van het coronavirus is er momenteel een extra grote kans dat een bestelling wat vertraging oploopt. Zowel PostNL, DHL als Bpost staan momenteel onder gigantische druk. Op bepaalde momenten is deze druk zelfs groter dan rond de kerstperiode. Hou dus alsjeblieft rekening met de kans op vertragingen van 1-2 werkdagen. Duurt het je alsnog allemaal wat te lang? Begrijpelijk! Neem dan even contact met ons op.

Wat is het Zandlaken?

Het Zandlaken is een tweelaags laken dat jouw strand-, camping- en picknick-bezoekjes zandvrij en dus irritatievrij maakt. Het laken is op dit moment alleen te koop op Zandlaken.nl en via Bol.com - en tevens ontwikkeld door Zandlaken zelf, onderdeel van Valorous B.V..

Wat heb ik nou precies aan het laken?

Het Zandlaken 2.0 geldt niet alleen een badlaken-vervanger. Zie het laken vooral als een allround strand-, camping- en picknick-hulpje.

Alles op het laken - inclusief jijzelf - is immers verzekerd van een zandvrij verblijf. Niet alleen zand, maar ook soortgelijke, kleine stoffen, vallen door het laken heen. Bovendien is het laken waterbestendig, waardoor nat zand dus niet aan het laken blijft plakken.

Vind je het dus toch lekkerder om jouw eigen badlaken over het Zandlaken te leggen, en daar op te liggen? Geen probleem. Ook jouw badlaken blijft dan zandvrij. Jouw badhanddoek ligt immers op een zandvrij oppervlakte van 180 bij 180 centimeter, of zelfs 240 bij 240 centimeter..

Blijft er toch wat zand aan jou plakken zodra je het laken betreedt? Schud of veeg dit dan even snel van je af, en het Zandlaken doet de rest. Blijven er steentjes of wat forsere korrels op het laken liggen? Schud dan een beetje met het Zandlaken, en ook deze achterblijvers verdwijnen voorgoed onder het laken.

Kortom: geen zand op jouw handdoek, in jouw tas, op of in jouw kleding, of zelfs maar op jouw slippers. En: het weken later terugvinden van zand in jouw tas is eindelijk verleden tijd. Denk daar maar ‘s aan...

Hoe werkt het Zandlaken, en hoe werkt het precies?

Zonder al te technisch te worden, willen wij toch even het materiaal van het vernieuwde laken noemen: hogedichtheidpolyetheen (afgekort: HDPE). Het is een soort kunststof materiaal dat start als witte korrels, vervolgens wordt versmolten tot plakken en dan door een machine tot draden wordt versneden.

Deze draden worden weer door een andere machine in oppervlaktes van 180 bij 180 centimeter, of 240 bij 240 centimeter, gevlochten. De ruimtes ertussen zijn vakkundig bepaald - te groot zou ervoor zorgen dat het zand weer naar boven zou kunnen komen, en te klein zou als gevolg hebben dat het zand niet door het laken valt.

Het laken bestaat uit twee lagen. Deze lagen worden aan de randen gestikt middels de grijze randen. Maar de lagen liggen niet recht op elkaar, maar juist een paar millimeter schuin over elkaar. Zo dekt de ene laag iedere opening van het andere laag af.

En hier draait de werking van het Zandlaken om: de lagen staan los van elkaar, waardoor zand en andere stoffen eerst door de bovenste laag, en vervolgens door de onderste laag valt. Maar, van de onderkant vormt het laken eigenlijk een soort schild.

Immers: de twee lagen liggen schuin over elkaar, waardoor iedere mogelijke opening in de ene laag, door de andere laag wordt afgedekt. Dit, in combinatie met de wet van zwaartekracht, betekent dat zand en andere stoffen nooit meer naar boven kan komen.

Welke maat is geschikt voor mij?

Het vernieuwde Zandlaken is zowel verkrijgbaar in de maat 180x180cm, als 240x240cm. Dit maakt het laken ideaal geschikt voor grotere groepen op het strand, maar ook picknicks, of als laken voor de ingang van een camper of tent. Zo blijf niet alleen jijzelf, jouw tas en jouw kleding, maar zelfs jouw eten en camper of tent volledig zandvrij.

Het 180x180cm laken is geschikt voor max. 2-3 personen. Het grotere, 240x240cm laken is geschikt voor max. 5-6 personen.

Is het laken een beetje makkelijk mee te nemen?

Het Zandlaken 2.0 is wat toegenomen in gewicht. Maar dit neemt alle voordelen met zich mee: beter materiaal, professioneler gestikt en een allround betere werking.

Toch is het nieuwe laken nóg makkelijker mee te nemen dan het oude laken. Hoe? Gedurende het productieproces van het nieuwe laken werd ons alsmaar meer duidelijk dat dit laken zowel in opgerolde grootte, als gewicht, minder ‘portable’ zou worden.

Hoe zorgen we er dan toch voor dat iedereen zijn of haar laken moeiteloos mee zou kunnen nemen naar het strand, de camping of picknick, of zelfs mee op reis, naar de vakantiebestemming?

Na maanden aan voorbereiding bracht dit ons tot de oplossing: een op maat gemaakte tas met trekkoord. Of je nu het 180x180cm- of 240x240cm-laken bestelt: alle lakens worden thuisbezorgd in hun eigen tas. Met logo, en trekkoord, en al.

Voordat je het laken opvouwt en oprolt, schud je even snel de restjes zand van het laken af, en neem je ‘m gemakkelijk mee op je rug, dankzij het trekkoord. Direct merk je dat het gewicht van het laken hartstikke meevalt. Wel zo handig, en portable.

Kan ik het Zandlaken wassen?

Ja zeker! Je kunt 'm afspoelen met de tuinslang, hogedrukspuit en zelfs je alledaagse reinigingsmiddelen gebruiken.

Ik heb een klacht. Wat nu?

We raden je aan om klachten altijd direct bij ons te melden door contact met ons op te nemen via ons contactformulier, e-mail, Instagram, Facebook of telefoon. Vergeet bij je bericht niet je bestelnummer te vermelden / bij de hand te houden. Wij doen altijd ons best om alle klachten naar de volle tevredenheid op te lossen.

Hoe kan ik contact met jullie opnemen?

Je kunt op de volgende manieren contact met ons opnemen:

E-mail:

Je kunt een e-mail sturen naar contact@zandlaken.nl of een bericht sturen via ons contactformulier. We zullen proberen altijd binnen 24 uur te reageren. Vergeet hierbij niet je bestelnummer te vermelden als het gaat om een vraag over je bestelling!

Chat:

Rechtsonder deze pagina, en alle andere pagina’s op Zandlaken.nl, vind je een zand-kleurige chat-button. Zo kom je z.s.m. in contact met iemand van ons team. Is iemand van ons team direct beschikbaar, dan kan het zijn dat je al binnen een minuut reactie krijgt.

Facebook en Instagram:

Aangezien een zeer groot deel van onze klanten bij ons terecht komen via Facebook en Instagram, staat contact via deze twee kanalen bij ons hoog in het vaandel. We reageren doorgaans ook wat sneller op vragen via Facebook of Instagram.

Telefoon:

Neem je liever contact met ons op via spraak in plaats van tekst? Dan kun je ons ook via de telefoon bereiken.

Wij zijn normaal gesproken maandag t/m vrijdag van 11.00-18.00 en zaterdag van 12.00-17.00 bereikbaar.

Ons telefoonnummer:

Nederland: 085 1300968

België: (+31) 085 1300968

Bestellen & Betalen

Hoe kan ik bestellen?

Een bestelling plaatsen bij ons is erg eenvoudig. Klik op de knop ‘In winkelwagen' bij het Zandlaken. Je krijgt rechts op je scherm de inhoud van je winkelwagen te zien. Klik daar onder op 'Veilig afrekenen', vul vervolgens je adresgegevens in en betaal veilig met iDEAL, PayPal, creditcard of Bancontact.

Het is momenteel niet mogelijk om te bestellen via telefoon of e-mail.

Is het bestellen veilig?

Uiteraard! Zodra je begint met afrekenen kom je terecht in een beveiligde internetomgeving. Zo krijgen anderen niet de kans om stiekem mee te kijken. Je transactiegegevens worden versleuteld verstuurd via een SSL-verbinding. Je herkent een veilige SSL-verbinding aan het groene slotje in je browser.

Hoe kan ik betalen?

Je kunt jouw bestelling op meerdere manieren betalen. Hieronder vind je de 5 betaalmethodes die we momenteel accepteren.

  1. iDEAL
  2. Creditcard (Mastercard/VISA/AMEX)
  3. PayPal
  4. Bancontact
  5. Klarna (achteraf betalen) - deze betaalmethode is momenteel alleen beschikbaar in Nederland, en vanaf juni/juli 2020 ook in België.

Helaas is het momenteel niet mogelijk om op een andere manier te betalen.

Wat zijn de kosten voor een betaling?

Betalen is bij ons is altijd gratis. De kosten nemen wij voor onze rekening.

Ik woon in het buitenland. Kan ik bij jullie bestellen?

Nee, wij versturen momenteel alleen bestelling naar Nederland en België.

En ook al horen wij het als Nederlands bedrijf wel ‘buitenland’ te noemen, toch noemen wij België geen buitenland.

Kan ik mijn bestelling annuleren?

Ja, dit kan. Maar met een hele grote disclaimer.

Je kunt binnen een uur na het plaatsen van jouw bestelling, deze bestelling annuleren. Hoe? Door op 1 van de manieren op onze contact-pagina contact met ons op te nemen. Maar: we werken razendsnel. Praktisch al onze bestellingen worden dezelfde dag verstuurd. De kans is dan ook zeer groot dat we jouw annuleringsverzoek te te laat lezen - zelfs al stuur je dit verzoek dus binnen een uur na bestelling. Wij versturen onze Zandlakens razendsnel - daardoor is je bestelling vaak al verzonden voor het annuleringsverzoek binnenkomt. Hou hier dus alsjeblieft rekening mee als je jouw annuleringsverzoek doorgeeft.

Uiteraard kun je - wanneer je annuleringsverzoek te laat binnenkomt - altijd nog gebruik maken van jouw 14 dagen bedenktijd (na ontvangst van bestelling).

Verzenden

Wat zijn de verzendkosten?

Je betaalt voor het verzenden van jouw Zandlaken(s) €2,95 in Nederland en €3,95 in België. Bij bestellingen boven de €60,- verzenden wij zelfs gratis in Nederland en België!

Wat is de levertijd van mijn bestelling?

Wij doen er samen met onze fulfilmentdienst alles aan om je bestelling zo snel mogelijk bij je te bezorgen. Bestellingen leveren wij 99% van de tijd binnen een dag. Moet jouw bestelling naar een adres in Nederland? Dan geldt: voor 23.30 besteld, morgen in huis (behalve zondag). Moet jouw bestelling naar een adres in België? Dan geldt: voor 21.00 besteld, morgen in huis (behalve zondag).

Check hier alles over onze levertijden: https://zandlaken.nl/pages/verzenden-retourneren

Waar is mijn Track & Trace-code?

Als wij jouw bestelling meegeven aan DHL krijg je een Track & Trace-code per mail - zo weet je precies wanneer je pakket wordt geleverd. Deze Track & Trace-code ontvang je meestal een het einde van de dag - rond middernacht. Heb je geen mail met Track & Trace-code van ons ontvangen? Check dan even voor de zekerheid de spam-map van jouw e-mail.

De Track & Trace-code kun je overigens ook invoeren op onze Track je bestelling-pagina, waardoor je gelijk de huidige status van jouw bestelling te zien krijgt.

De verwachte levertijd is voorbij; waar blijft mijn bestelling?

In nagenoeg 99% van de gevallen worden bestellingen binnen de verwachte levertijd geleverd. Helaas kan het wel eens gebeuren dat een bestelling onderweg vertraging ondervindt. Niet fijn, maar wel buiten onze macht om… Onze verzendpartner DHL zal normaal gesproken de volgende dag aan jouw deur staan.

Niet? Neem dan wel even contact met ons op, want dan gaat er wel iets mis. Dit lossen we gelijk met jou op. Wel zo logisch.

Retourneren

Ik ben niet tevreden met mijn Zandlaken(s); kan ik deze retourneren?

Dit is uiteraard mogelijk! Zandlaken kunnen worden teruggestuurd binnen 14 dagen na ontvangst. Bij binnenkomst van de retourzending, wordt deze zo spoedig mogelijk verwerkt. Je ontvangt vervolgens zowel het originele aankoopbedrag plus de gemaakte retourkosten (als je buiten DHL om retourneert - zie onderaan deze pagina voor meer informatie) terug.

Meld het ons graag even van tevoren als je een retourzending doet - binnen 14 dagen na ontvangst dus. Hier vind je alle informatie als je jouw bestelling wilt retourneren: Verzenden en retourneren-pagina.

Ik heb een stuk of verkeerd Zandlaken ontvangen. Wat nu?

Ai… allereerst natuurlijk onze excuses! Je kunt het beste direct een retouraanvraag doen door contact met ons op te nemen. Alle contact-methodes vind je op onze Contact-pagina.

Je aanvraag wordt doorgaans binnen maximaal 48 uur in behandeling genomen en wordt naar de volle tevredenheid opgelost! Wel zo eerlijk, en logisch.

Hier vind je alle informatie als je jouw bestelling wilt retourneren: Verzenden en retourneren-pagina.

Wat zijn jullie retourvoorwaarden?

Onze retourvoorwaarden op een rijtje:

• Stuur het ingevulde retourformulier mee met de retourzending. Indien dit formulier niet volledig is ingevuld, kunnen we de retouraanvraag niet, of vertraagd, in behandeling nemen.

• Om in aanmerking te komen voor teruggave van het aankoopbedrag of omruiling moet het teruggestuurde Zandlaken in originele staat en voorzien van labels geretourneerd worden.

• Het product mag geen gebruikssporen bevatten. Wij behouden het recht voor om geretourneerde artikelen te weigeren als het vermoeden bestaat dat de artikelen reeds zijn gebruikt of buiten onze schuld om zijn beschadigd.

• Een retourzending dient te zijn voorzien van Track & Trace-code.

Je krijgt van ons, na ontvangst en goedkeuring van jouw retourzending, zowel het aankoopbedrag als de gemaakte retourkosten (als je buiten DHL om retourneert - zie onderaan deze pagina voor meer informatie) terug.

Hier vind je alle informatie als je jouw bestelling wilt retourneren.

Wanneer ontvang ik mijn geld terug na retourneren?

Bij binnenkomst van de retourzending, wordt deze zo snel mogelijk verwerkt. Indien je geld van ons terugkrijgt, verwerken wij deze terugbetaling binnen 5 werkdagen. Het is afhankelijk van de snelheid van je bank wanneer het geld weer op je rekening staat. We zullen je in ieder geval altijd op de hoogte houden van de terugbetaling.

Je krijgt, naast het het originele aankoopbedrag, ook de gemaakte retourkosten (als je buiten DHL om retourneert - zie de pagina hieronder voor meer informatie) terug.

Hier vind je alle informatie als je jouw bestelling wilt retourneren: Verzenden en retourneren-pagina.

Niet gevonden wat je zocht?

Laat ons dan hieronder jouw vraag/opmerking weten.
Wij reageren bijna altijd binnen 24 uur.
Bedankt voor jouw bericht! Wij nemen normaal gesproken binnen 48 uur contact met jou op via e-mail of telefoon.
This field is required
This field is required
This field is required